American Airlines: z Londýna do Los Angeles ekonomickou třídou

AA.jpg

Před letem s American Airlines jsem se zaregistroval v terminálu 3 na londýnském letišti Heathrow. Prostor byl dobře označený, velmi tichý a bez čekacích front. Použil jsem samoobslužnou registraci, zařízení je však poměrně zastaralé a pomalé a celý proces trval více jak 5 minut.    

Nástup do letadla  

Nástup byl ve formátu zón a dobře fungující, let poměrně tichý a všechny procedury dokončeny s dostatečným předstihem před ohlášeným časem odletu. Ve dveřích letadla čekalo cestující zběžné uvítání a základní uvedení na místo. Personál zapůjčoval sluchátka, což byla kromě bezpečnostních prohlídek (které jsou důkladné a dobře prováděné) jediná aktivita personálu před vzlétnutím.   

Letadlo a prostor pro cestující: Boeing 777-200, ekonomická třída, kde bylo využito asi 60% kapacity, takže vedle mě bylo volné místo.

Povolené množství zavazadel: do ekonomické třídy mohou mít cestující 1 zaregistrované zavazadlo o max. hmotnosti 23 kg a rozměrech ne více než 1,5 m. Jako příruční zavazadlo si mohou vzít 1 osobní předmět o rozměrech 45x35x20 cm, který se musí vejít pod předchozí sedadlo, pokud by to bylo nutné, a 1 příruční zavazadlo 56x36x23 cm (u těch zřejmě není žádný limit hmotnosti).

Sedadlo

Hlavní prostor pro cestující v ekonomické třídě byl uspořádán těsněji (0,9x1,2x0,9 m), poloha sedadla působila dobře, i když předchozí sedadlo bylo sklápěcí. Také šířka působila dobře (ačkoli vedle mě bylo volné sedadlo), ale mohutnější cestující by se tu mohli cítit trochu stísněně. Sedadlo mělo k dispozici zásuvky 110 V i USB, které jsou v dobrém dosahu. K dispozici byl širokoúhlý monitor PTV, 27 cm, s dotykovou funkcí touchscreen + sluchátka zvlášť. Celkově se jednalo o velmi dobré sedadlo na 11 hodin letu, ačkoli úroveň pohodlí může být o něco menší, pokud je let plnější.  

Prostor pro cestující a toalety

Letadlo bylo při nástupu dobře připravené: koberce, potahy na sedadlech i okna byla čistá. Sedadla byla polstrovaná a měla příjemné modré potahy v tartanovém stylu, podobné byly i koberce. Nastavitelné kožené opěrky hlavy byly bez potahu, ale při nástupu vypadaly čistě. Umývárny byly po celý let poměrně čisté, ale důvodem nejspíš byla větší disciplinovanost cestujících než zásahy personálu (během letu jsem nepozoroval žádný úklid).

Dodržování času: let postupoval víceméně podle rozvrhu, cesta taxi k ranveji a následné čekání trvalo přibližně 30 minut.

Jídlo a pití

Krátce poté, co vypnulo znamení týkající se bezpečnostních pásů, proběhla první nabídka služeb baru. K ní patřily obvyklé značky nealko nápojů, víno a pivo, na vozíku byla také káva a čaj. American Airlines podávaly nealko a pivo v uzavřených plechovkách a pohárek z baru byl poměrně velký (odhadem asi o třetinu větší než bývá průměrně), takže porce vína byly štědré. Sbírání odpadků probíhalo hned poté (tácky byly rozdány asi 15 minut předtím).

Základní nabídkou bylo kuře a těstoviny, ale konverzace s personálem při jídle byla příjemná. Druhé podávání jídla následovalo krátce po rozdání tácků.

Tácek měl dobrou velikost a nebyl příliš pomačkaný; jako překrm se podával zelený salát s italským dresinkem, čerstvý a chutný. Dále jsem si zvolil kuře, což znamenalo slušnou porci masa s bramborovou kaší, zeleným fazolkami a omáčkou barbecue; jídlo bylo velmi chutné a dobře připravené. K tomu jsem dostal balené pečivo ve stylu ciabatty, které sice studené, ale měkké a chutné. Jako dezert následoval balený jablečný koláč: malý, ale chuť uspokojivá. Na tácku dále byla porce másla, měkkého sýra a krekry – celkově byla kvalita i kvantita jídla velmi dobrá. K tomu byla přiložena láhev francouzské minerálky. Příbory byly plastové, ale poměrně pevné a dobře funkční. Následovalo třetí a poslední rozdávání jídla.

Celkové množství nápojů bylo velmi dobré. Protože navíc let nebyl příliš rušný a cestujících málo, tácky byly odklízeny na požádání, jakmile každý dojedl, takže nebylo nutné dlouho čekat na na konečný úklid.  V kuchyňce byla k dispozici voda a cestující si také mohli vyžádat další nealko nápoje. Dále tu byla krabice s koláčky, brambůrky a preclíky.  

V polovině letu podával personál malý kelímek kvalitní zmrzliny z Velké Británie. Před příletem jsem dostal krabici s teplým občerstvením, která obsahovala pikantní a sladké pečivo; to je dnes poměrně běžné u mnoha aerolinií světa, přičemž kvalita bývá uspokojivá.

Celkově množství jídla nebylo špatné především díky tomu, že si cestující mohli sami něco vzít v kuchyňce, pokud měli hlad. Podle mého názoru by však cestující u aerolinií ve většině dalších oblastí světa očekával větší druhé jídlo (např. s teplým předkrmem).

Zábava

K dispozici je systém IFE od brány k bráně, který je přerušen pouze bezpečnostním vstupem a nahraným hlášením po vzlétnutí. Obsah je velmi uspokojivý a pokrývá širokou škálu filmů a televizních pořadů. K dispozici bylo 288 filmů včetně přibližně 40 titulů v jiném jazyce než angličtině, např. v japonštině, korejštině, španělštině, francouzštině a čínštině, a také 15 voleb pro děti. Co se týče televize, také zde byla celá řada možností, většinou oblíbené americké TV pořady, komedie a drama, spolu se skutečnými možnostmi programování. Délka seriálů sahala od 1 do 12 epizod, většinou to bylo 4-5 epizod.

U čekací brány na Heathrow je dobrý výběr časopisů a novin pro cestující.

Pohodlí

U každého k sedadla je k dispozici polštář a deka, které představují dobrý standard. V umývárně je pouze mýdlo a žádný další přípravek (krém) na ruce. Nejsou zde ani další luxusní bonusy (např. maska na oči), American Airlines nenabízejí ani nahřáté ručníky.

Personál  

Celkově na mě dobře zapůsobily služby personálu, který byl během jídla vstřícný a hovorný, a také se snažil být co nejvíce vidět i mimo dobu podávání jídla. Nemůžu sice personál označit jako mimořádně přátelský, ale určitě zkušenost s ním patřila k těm lepším u amerických přepravců, jaké jsem v poslední době zažil. Během letu mi personál několikrát nabízel nápoje (aniž bych musel použít zvonek) a příjemným překvapením bylo, že podával také občerstvení z kuchyňky.  

Přílet  

Po příletu do Los Angeles čekal obvyklý uvítací personál, ale ten byl převážně pro zvláštní asistenci, ne přímo na služby spojené s přílety a dopravou. Čekací fronty u imigrační kontroly byly mírné a zavazadla se dostavila do 15 minut od chvíle, co se dostala na pás.    

Závěr

Let z Londýna do Los Angeles pro mě představoval celkově pozitivní zkušenost s aeroliniemi American Airlines a služby na palubě byly uspokojivé, ale je nutné připomenout, že let byl klidný a většina cestujících vedle sebe měla prázdné místo. Systém IFE představuje výhodu oproti většině přepravců, se kterými jsem měl v poslední době co do činění v různých regionech světa, a také sezení bylo pohodlné. Služby personálu byly dobré, dokonce překročily moje očekávání. Také catering byl dobrý vzhledem k délce letu a době odletu, avšak cestující, kteří jsou zvyklí na vyšší standard asijských, blízkovýchodních nebo některých evropských aerolinií, by ho mohli považovat spíše za ekonomický.

Lastminute a akční letenky


Akční letenka s business class Vídeň - Kolombo za 50790 Kč

Využijte akční nabídku levných letek s Etihad Airways v business class. Letenky jsou dostupné od listopadu 2024 do května 2025. Cena je za cestu tam i zpět. Každý cestující má nárok na libovolný počet...
více…

Výprodej letenek Turecko, Bahrajn, Katar od 2 490 Kč

Toužíte po exotice s nádechem tajemného Orientu? Pak zbystřete! Pegasus Airlines právě spustily akci, která vám vyrazí dech. Z Bratislavy můžete nyní vyrazit do kouzelných destinací již od neuvěřitelných...
více…

Akční letenky z Prahy do Barcelony od 2600 Kč

Zpáteční letenky z Prahy do Barcelony jsou dostupné už od 2600 Kč. Letenky jsou dostupné na spoustu termínů od května  do října 2024.   Cena obsahuje: zpáteční letenka včetně všech...
více…